ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΑ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Υπάρχουν διάφορα σύνδρομα που επηρεάζουν την ανάπτυξη των παιδιών, είτε σωματικά, είτε γνωστικά και ψυχοκοινωνικά. Μερικά από τα πιο συνηθισμένα είναι:

  1. Σύνδρομο Down
  • Προκαλείται από την τρισωμία 21 (επιπλέον χρωμόσωμα 21).
  • Χαρακτηριστικά: καθυστέρηση στην ανάπτυξη, μυϊκή υποτονία, μαθησιακές δυσκολίες, χαρακτηριστικά προσώπου.
  • Συχνά συνοδεύεται από καρδιακές παθήσεις και διαταραχές του θυρεοειδούς.
  1. Σύνδρομο Klinefelter (XXY)
  • Επηρεάζει αγόρια και προκαλείται από ένα επιπλέον χρωμόσωμα Χ.
  • Συμπτώματα: υψηλό ανάστημα, μειωμένη μυϊκή ανάπτυξη, μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα γονιμότητας.
  1. Σύνδρομο Turner
  • Προσβάλλει κορίτσια και οφείλεται σε μερική ή ολική απουσία ενός χρωμοσώματος Χ.
  • Συμπτώματα: χαμηλό ανάστημα, καρδιακά προβλήματα, καθυστέρηση εφηβείας.
  1. Σύνδρομο Rett
  • Νευροαναπτυξιακή διαταραχή που προσβάλλει κυρίως κορίτσια.
  • Συμπτώματα: απώλεια κινητικών δεξιοτήτων, σοβαρή διανοητική αναπηρία, προβλήματα επικοινωνίας.
  1. Σύνδρομο Fragile X (Εύθραυστο Χ)
  • Η πιο συχνή κληρονομική αιτία νοητικής υστέρησης.
  • Συμπτώματα: δυσκολίες στην ομιλία, υπερκινητικότητα, κοινωνικές και συναισθηματικές προκλήσεις.
  1. Σύνδρομο Prader-Willi
  • Προκαλείται από τη διαγραφή ενός τμήματος του χρωμοσώματος 15.
  • Συμπτώματα: χαμηλός μυϊκός τόνος, καθυστερημένη ανάπτυξη, υπερφαγία που οδηγεί σε παχυσαρκία.
  1. Σύνδρομο Williams
  • Προκαλείται από διαγραφή γενετικού υλικού στο χρωμόσωμα 7.
  • Συμπτώματα: καρδιακά προβλήματα, υπερκοινωνική συμπεριφορά, μαθησιακές δυσκολίες, χαρακτηριστικά προσώπου.
  1. Σύνδρομο Noonan
  • Προκαλεί αναπτυξιακά και καρδιακά προβλήματα.
  • Συμπτώματα: κοντό ανάστημα, χαρακτηριστικά προσώπου, δυσκολίες στην ανάπτυξη.
  1. Σύνδρομο Angelman
  • Προκαλείται από ανωμαλία στο χρωμόσωμα 15.
  • Συμπτώματα: σοβαρή διανοητική αναπηρία, κινητικές δυσκολίες, χαρακτηριστικά χαρούμενης συμπεριφοράς.
  1. Σύνδρομο Down (Τρισωμία 21)
  • Οφείλεται στην παρουσία ενός επιπλέον αντιγράφου του χρωμοσώματος 21.
  • Χαρακτηρίζεται από υποτονία (μυϊκή υποτονία), βραχυσωμία, κρανιοπροσωπικές δυσμορφίες (επικλινείς βλεφαρικές σχισμές, επίπεδο ρινικό γέφυρα), διανοητική αναπηρία (νοητική υστέρηση), συγγενείς καρδιοπάθειες και αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης νόσου Alzheimer.
  1. Σύνδρομο Klinefelter (47,XXY)
  • Φυλοχρωμοσωμική ανωμαλία που επηρεάζει αρσενικά άτομα λόγω παρουσίας επιπλέον Χ χρωμοσώματος.
  • Χαρακτηρίζεται από υπεργοναδοτροπικό υπογοναδισμό, γυναικομαστία, μειωμένη μυϊκή μάζα, ψηλό ανάστημα και μαθησιακές δυσκολίες.
  1. Σύνδρομο Turner (45,X ή Χ μονοσωμία)
  • Προκαλείται από απουσία ή ανωμαλία ενός Χ χρωμοσώματος στα θήλεα άτομα.
  • Χαρακτηρίζεται από χαμηλό ανάστημα, πρωτοπαθή ωοθηκική ανεπάρκεια (αγονιμότητα), καρδιακές δυσπλασίες (στένωση αορτής, διγλώχινα αορτική βαλβίδα), και δυσμορφικά χαρακτηριστικά (πτερύγια τραχήλου, χαμηλή πρόσφυση αυτιών).
  1. Σύνδρομο Rett
  • Νευροαναπτυξιακή διαταραχή που οφείλεται σε μεταλλάξεις του γονιδίου MECP2 στο χρωμόσωμα Χ.
  • Κλινικά χαρακτηριστικά: σοβαρή διανοητική υστέρηση, απώλεια αποκτηθείσας κινητικής και γλωσσικής λειτουργίας, στερεοτυπικές κινήσεις των άνω άκρων και αταξία.
  1. Σύνδρομο Εύθραυστου Χ (Fragile X Syndrome, FXS)
  • Προκαλείται από μετάλλαξη στο γονίδιο FMR1 στο χρωμόσωμα Χ, με επέκταση των επαναλήψεων CGG.
  • Συμπτώματα: διανοητική αναπηρία, υπερκινητικότητα, αγχώδεις διαταραχές, χαρακτηριστικά προσώπου (μακρύ πρόσωπο, μεγάλα αυτιά), μακρορχιδισμός.
  1. Σύνδρομο Prader-Willi (PWS)
  • Οφείλεται σε διαγραφή ή ανεπάρκεια της πατρικής έκφρασης του γονιδιακού τόπου 15q11-q13.
  • Κλινικά χαρακτηριστικά: υποτονία κατά τη βρεφική ηλικία, υπερφαγία και σοβαρή παχυσαρκία, υπογοναδισμός, ήπια έως μέτρια διανοητική αναπηρία.
  1. Σύνδρομο Williams (Williams-Beuren Syndrome, WBS)
  • Προκαλείται από μικροελλείμματα στο χρωμόσωμα 7q11.23, τα οποία περιλαμβάνουν το γονίδιο ELN (ελαστίνη).
  • Χαρακτηρίζεται από χαρακτηριστικό προσωπείο (αιλουροειδές προσωπείο), υπερασβεστιαιμία, συγγενείς καρδιοπάθειες (στένωση υπερβαλβιδικής αορτής), κοινωνικότητα, μαθησιακές δυσκολίες.
  1. Σύνδρομο Noonan
  • Οφείλεται σε μεταλλάξεις στα γονίδια PTPN11, SOS1, RAF1, κ.ά.
  • Συμπτώματα: βραχυσωμία, συγγενείς καρδιοπάθειες (πνευμονική στένωση, υπερτροφική μυοκαρδιοπάθεια), κρανιοπροσωπικές δυσμορφίες, αναπτυξιακή καθυστέρηση.
  1. Σύνδρομο Angelman
  • Προκαλείται από διαγραφή ή έλλειψη μητρικής έκφρασης του γονιδιακού τόπου 15q11-q13.
  • Κλινικά χαρακτηριστικά: σοβαρή διανοητική αναπηρία, αταξία, επιληπτικοί σπασμοί, ανεξέλεγκτα επεισόδια γέλιου (χαρούμενη διάθεση).

Όλες οι παραπάνω διαταραχές απαιτούν διεπιστημονική προσέγγιση για τη διάγνωση και διαχείρισή τους, η οποία περιλαμβάνει γενετική συμβουλευτική, νευροαναπτυξιακή εκτίμηση, φυσικοθεραπεία, εργοθεραπεία και υποστηρικτική εκπαίδευση.

η διαχείριση ενός παιδιού που έχει διαγνωστεί με γενετικό σύνδρομο (όπως Σύνδρομο Down, Rett, Angelman, Fragile X, Prader-Willi κ.ά.) σε συνδυασμό με Διαταραχή του Φάσματος του Αυτισμού (ΔΑΦ) απαιτεί εξατομικευμένη, ολιστική και διεπιστημονική παρέμβαση.

🔹 Βασική Αρχή: Κάθε Παιδί είναι Μοναδικό

Δεν υπάρχει μία προσέγγιση που να ταιριάζει σε όλα τα παιδιά. Ο συνδυασμός του συνδρόμου με το αυτιστικό φάσμα δημιουργεί μια ιδιαίτερη κλινική εικόνα, γι’ αυτό η διαχείριση πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις προκλήσεις κάθε παιδιού.

  1. Διεπιστημονική Διαγνωστική Αξιολόγηση

Για τη σωστή θεραπευτική παρέμβαση, το πρώτο βήμα είναι η ολιστική αξιολόγηση μέσω συνεργασίας πολλών ειδικοτήτων.

📌 Συμπεριλαμβάνει:
Παιδοψυχιατρική & Νευρολογική εκτίμηση (για την κατανόηση του νευροαναπτυξιακού προφίλ).
Γενετικός έλεγχος & Ιατρική παρακολούθηση (ανάλογα με το σύνδρομο).
Ψυχολογική & Αναπτυξιακή αξιολόγηση με εργαλεία όπως:

  • ADOS-2 (για την εκτίμηση του αυτιστικού φάσματος).
  • Vineland Adaptive Behavior Scales (για την αξιολόγηση της λειτουργικότητας).
  • WISC-V ή Bayley-III (ανάλογα με την ηλικία και το γνωστικό επίπεδο).
    Λογοθεραπευτική & Εργοθεραπευτική αξιολόγηση.
    Ανάλυση αισθητηριακής επεξεργασίας (Sensory Profile).

📌 Καθορίζουμε τα δυνατά σημεία και τις ανάγκες του παιδιού για την κατάρτιση ενός εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης.

  1. Σχεδιασμός Εξατομικευμένου Θεραπευτικού Πλάνου (IEP)

Βασισμένοι στην αξιολόγηση, δημιουργούμε ένα Προσωπικό Εκπαιδευτικό & Θεραπευτικό Πρόγραμμα (IEP), το οποίο περιλαμβάνει:

Συγκεκριμένους στόχους για επικοινωνία, κοινωνικές δεξιότητες, αυτονομία.
Ενσωμάτωση θεραπευτικών παρεμβάσεων στο καθημερινό περιβάλλον.
Συνεργασία με την οικογένεια και το σχολείο για ομοιογένεια στις παρεμβάσεις.

  1. Θεραπευτικές Παρεμβάσεις Ανάλογα με τις Ανάγκες του Παιδιού

🗣 Λογοθεραπεία & Υποστηρικτική Επικοινωνία

Ανάπτυξη λεκτικής επικοινωνίας όπου είναι εφικτό.
Χρήση εναλλακτικών μεθόδων επικοινωνίας όπως:

  • PECS (Picture Exchange Communication System)
  • AAC (Augmentative & Alternative Communication)
  • Makaton (νοηματική επικοινωνία)

Εργοθεραπεία & Αισθητηριακή Ολοκλήρωση

Ρύθμιση αισθητηριακών δυσκολιών μέσω Sensory Integration Therapy.
Ανάπτυξη λεπτής και αδρής κινητικότητας.
Ενίσχυση καθημερινών δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης (φαγητό, ντύσιμο, υγιεινή).

📖 Ειδική Παιδαγωγική Παρέμβαση & Προσαρμοσμένη Εκπαίδευση

Χρήση του μοντέλου TEACCH (δομημένη διδασκαλία με οπτικά ερεθίσματα).
Εφαρμογή πολυαισθητηριακής μάθησης για τη μεγιστοποίηση της κατανόησης.
Χρήση κοινωνικών ιστοριών (Social Stories) για την εκμάθηση κοινωνικών κανόνων.

🤝 Ομάδες Κοινωνικών Δεξιοτήτων & Συμπεριφορική Παρέμβαση

Ομάδες κοινωνικής αλληλεπίδρασης (για ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας).
Γνωσιακή-Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT) για τη ρύθμιση της συμπεριφοράς.
Ενίσχυση δεξιοτήτων αυτορρύθμισης και διαχείρισης συναισθημάτων.

  1. Εκπαίδευση & Υποστήριξη Οικογένειας

📌 Εκπαίδευση γονέων σε:
Στρατηγικές επικοινωνίας και διαχείρισης συμπεριφοράς.
Τεχνικές βελτίωσης της καθημερινής λειτουργικότητας στο σπίτι.
Διαχείριση κρίσεων και συναισθηματικής ρύθμισης.

📌 Ψυχολογική Υποστήριξη για γονείς και αδέλφια (για τη μείωση του άγχους και της κόπωσης της οικογένειας).

  1. Υποστήριξη στο Σχολείο & Κοινωνική Ένταξη

🏫 Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στις ανάγκες του παιδιού.
📖 Διαμόρφωση εξατομικευμένου σχολικού πλαισίου.
🎭 Ενίσχυση κοινωνικής ένταξης μέσω υποστηρικτικών δράσεων.

  1. Ιατρική & Συμπληρωματική Υποστήριξη

Παρακολούθηση από παιδονευρολόγο, γενετιστή & αναπτυξιολόγο.
Φαρμακευτική αγωγή (όπου απαιτείται) για διαχείριση συννοσηροτήτων (ΔΕΠΥ, επιληψία, άγχος).
Διατροφή & Συμπληρωματικές Θεραπείες (ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού).

  1. Συνεχής Αξιολόγηση & Αναπροσαρμογή Παρεμβάσεων

📌 Επανεκτίμηση της προόδου του παιδιού κάθε 3-6 μήνες.
📌 Προσαρμογή των θεραπευτικών στόχων σύμφωνα με την εξέλιξη του παιδιού.
📌 Συνεργασία με όλους τους ειδικούς για συντονισμένη και στοχευμένη παρέμβαση.

🎯 Στόχος μας: Αυτονομία, Λειτουργικότητα & Ποιότητα Ζωής

Στο κέντρο μας, δεν εστιάζουμε στους περιορισμούς, αλλά στις δυνατότητες κάθε παιδιού. Με αγάπη, επιστημονική γνώση και εξατομικευμένη παρέμβαση, το κάθε παιδί μπορεί να αποκτήσει δεξιότητες αυτονομίας, κοινωνικής ένταξης και καλύτερης ποιότητας ζωής.

📌 Για περισσότερες πληροφορίες και εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα, επικοινωνήστε μαζί μας!

ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΟΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΠΥ

Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Κοσμονόηση, προσεγγίζουμε τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) με μια ολιστική, επιστημονικά τεκμηριωμένη και εξατομικευμένη παρέμβαση. Η ΔΕΠΥ δεν είναι απλώς μια «διάσπαση προσοχής» – είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει τη συγκέντρωση, την παρορμητικότητα, την οργάνωση, την αυτορρύθμιση και πολλές πτυχές της καθημερινότητας.

Στόχος μας είναι η ενίσχυση των δυνατοτήτων κάθε ατόμου και η δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος, τόσο στην οικογένεια όσο και στο σχολείο ή στον χώρο εργασίας.

  1. Διαγνωστική Αξιολόγηση & Ψυχοεκπαίδευση

Η σωστή διάγνωση αποτελεί τη βάση κάθε θεραπευτικού πλάνου. Στο κέντρο μας, η διαδικασία αξιολόγησης περιλαμβάνει:

🔍 Εξειδικευμένη Διάγνωση

Αναλυτικό ιστορικό μέσω συνεντεύξεων με γονείς, εκπαιδευτικούς και το ίδιο το άτομο.
Χρήση πιστοποιημένων διαγνωστικών εργαλείων, όπως:

  • Conners 3 (για τη συμπεριφορική αξιολόγηση της ΔΕΠΥ).
  • WISC-V & WAIS-IV (τεστ νοημοσύνης και γνωστικών δεξιοτήτων).
  • NEPSY-II (εκτίμηση εκτελεστικών λειτουργιών, μνήμης και γλωσσικών δεξιοτήτων).
  • TEA-Ch (τεστ προσοχής για παιδιά).

📚 Ψυχοεκπαίδευση σε Γονείς, Εκπαιδευτικούς & Ασθενείς

Η ενημέρωση για τη φύση της ΔΕΠΥ είναι ζωτικής σημασίας. Προσφέρουμε:
🔹 Σεμινάρια για γονείς σχετικά με τις βέλτιστες στρατηγικές διαχείρισης.
🔹 Εκπαίδευση εκπαιδευτικών για τη δημιουργία υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος.
🔹 Ατομικές συνεδρίες ψυχοεκπαίδευσης για το άτομο με ΔΕΠΥ, με στόχο την κατανόηση της λειτουργίας του εγκεφάλου και τη βελτίωση των δεξιοτήτων αυτοδιαχείρισης.

  1. Εξατομικευμένη Συμβουλευτική & Θεραπευτικές Παρεμβάσεις

🧠 Γνωσιακή-Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT)

Ανάπτυξη μηχανισμών αυτορρύθμισης και αυτοελέγχου.
Εκμάθηση τεχνικών για βελτίωση της προσοχής και μείωση της απόσπασης.
Διαχείριση της παρορμητικότητας και των συναισθηματικών εξάρσεων.
Αντιμετώπιση του αρνητικού αυτοδιαλόγου και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης.

👥 Ομαδικές Θεραπευτικές Παρεμβάσεις

Ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων για τη βελτίωση της επικοινωνίας και της συνεργασίας.
Ομάδες αυτορρύθμισης για την ενίσχυση δεξιοτήτων καθημερινής λειτουργικότητας.
Ομάδες γονέων για τη διδασκαλία τεχνικών θετικής ενίσχυσης και διαχείρισης δύσκολων συμπεριφορών.

  1. Εκπαιδευτική Παρέμβαση & Ειδική Αγωγή

📌 Προσωποποιημένα προγράμματα μάθησης με χρήση πολυαισθητηριακών μεθόδων.
📌 Στρατηγικές βελτίωσης μνήμης & συγκέντρωσης.
📌 Προσαρμογή του σχολικού περιβάλλοντος για τις ανάγκες του μαθητή (π.χ., ειδικός χρόνος στις εξετάσεις, ευέλικτες μέθοδοι διδασκαλίας).
📌 Καθοδήγηση καθηγητών για βελτίωση της αλληλεπίδρασης με τους μαθητές με ΔΕΠΥ.

  1. Φαρμακευτική Αγωγή & Ιατρική Παρακολούθηση

Η φαρμακευτική αγωγή μπορεί να είναι βοηθητική, σε συνδυασμό με ψυχολογικές παρεμβάσεις. Σε συνεργασία με παιδοψυχίατρους και νευρολόγους:
Αξιολογούμε την ανάγκη για φαρμακευτική αγωγή (ψυχοδιεγερτικά και μη-ψυχοδιεγερτικά).
Παρακολουθούμε την ανταπόκριση και προσαρμόζουμε τις παρεμβάσεις.
Παρέχουμε συμβουλευτική σε γονείς για τη διαχείριση πιθανών παρενεργειών.

  1. Παρεμβάσεις στον Χώρο Εργασίας & στην Καθημερινή Ζωή (για ενήλικες)

🔹 Life Coaching & Συμβουλευτική για τη διαχείριση χρόνου και εργασιακής οργάνωσης.
🔹 Εφαρμογή τεχνικών αυτορρύθμισης για βελτίωση της συγκέντρωσης στην εργασία.
🔹 Προτάσεις για εργονομική οργάνωση του χώρου εργασίας.

  1. Ολιστική Προσέγγιση: Διατροφή, Άσκηση & Ευεξία

Διατροφική υποστήριξη: Έμφαση στα Ωμέγα-3, αποφυγή επεξεργασμένων τροφών.
Τακτική άσκηση: Η φυσική δραστηριότητα ενισχύει την παραγωγή ντοπαμίνης και βελτιώνει την προσοχή.
Mindfulness & Τεχνικές χαλάρωσης: Διαχείριση άγχους και συναισθηματικής απορρύθμισης.

🎯 Ο Στόχος μας: Βέλτιστη Λειτουργικότητα & Αυτονομία

Στο κέντρο μας, η προσέγγισή μας είναι εξατομικευμένη, επιστημονικά τεκμηριωμένη και διεπιστημονική. Στόχος μας είναι κάθε άτομο με ΔΕΠΥ να μπορεί να αναπτύξει τις δυνατότητές του, να βελτιώσει την ποιότητα ζωής του και να ενταχθεί λειτουργικά στο κοινωνικό και επαγγελματικό περιβάλλον.

📌 Επικοινωνήστε μαζί μας για μια εξατομικευμένη αξιολόγηση και ένα προσωπικό θεραπευτικό πλάνο! 

 

ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ

η διαχείριση ενός παιδιού με διάγνωση στο Φάσμα του Αυτισμού (ΔΑΦ) απαιτεί μια προσωποποιημένη, πολυδιάστατη και επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγιση. Κάθε παιδί στο φάσμα είναι μοναδικό, με διαφορετικές ανάγκες, προκλήσεις και δεξιότητες, επομένως η θεραπευτική παρέμβαση πρέπει να προσαρμόζεται στις ατομικές του δυνατότητες.

Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την επικοινωνία, τις κοινωνικές δεξιότητες, τη συναισθηματική ρύθμιση και τη λειτουργικότητα του παιδιού, δημιουργώντας ένα υποστηρικτικό περιβάλλον για την ανάπτυξή του.

  1. Ολιστική Διαγνωστική Αξιολόγηση

Η σωστή διάγνωση είναι το θεμέλιο κάθε επιτυχημένου θεραπευτικού πλάνου.

📌 Συλλογή πληροφοριών μέσω:
Συνεντεύξεων με γονείς και εκπαιδευτικούς.
Άμεση παρατήρηση του παιδιού στο κέντρο μας και στο σχολικό περιβάλλον.
Χρήση επιστημονικά τεκμηριωμένων διαγνωστικών εργαλείων, όπως:

  • ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule)
  • CARS-2 (Childhood Autism Rating Scale)
  • Vineland Adaptive Behavior Scales (αξιολόγηση της προσαρμοστικής λειτουργικότητας)
  • TEACCH & PEP-3 (αξιολόγηση γνωστικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων)

🧩 Ανάλυση των δυνατών και αδύναμων σημείων του παιδιού για τον σχεδιασμό εξατομικευμένου θεραπευτικού προγράμματος.

  1. Δημιουργία Εξατομικευμένου Θεραπευτικού Πλάνου (IEP)

Βάσει της αξιολόγησης, δημιουργούμε ένα Individualized Education Plan (IEP), το οποίο περιλαμβάνει:

Συγκεκριμένους θεραπευτικούς στόχους (επικοινωνία, αυτονομία, κοινωνικοποίηση, συναισθηματική ρύθμιση).
Συνεργασία με την οικογένεια για εφαρμογή στρατηγικών και στο σπίτι.
Προσαρμογές στο σχολικό περιβάλλον (ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη).

  1. Δομημένες Θεραπευτικές Παρεμβάσεις

🗣 Λογοθεραπεία

🔹 Ενίσχυση της επικοινωνίας (λεκτικής ή μη-λεκτικής).
🔹 Χρήση εναλλακτικών επικοινωνιακών συστημάτων, όπως:

  • PECS (Picture Exchange Communication System)
  • AAC (Augmentative and Alternative Communication)
    🔹 Βελτίωση της άρθρωσης και της κατανόησης της γλώσσας.

Εργοθεραπεία & Αισθητηριακή Ολοκλήρωση

🖐 Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων (λεπτή & αδρή κινητικότητα).
🎨 Δραστηριότητες αισθητηριακής ολοκλήρωσης για παιδιά με υπερευαισθησία ή υποευαισθησία.
🎯 Βελτίωση καθημερινών δεξιοτήτων, όπως το ντύσιμο και η αυτοεξυπηρέτηση.

🏫 Ειδική Παιδαγωγική Παρέμβαση & Εκπαίδευση

📖 Εφαρμογή του μοντέλου TEACCH, που βασίζεται στη δομημένη διδασκαλία.
🔹 Χρήση οπτικών βοηθημάτων και προγράμματος με σαφή βήματα.
🔹 Καθιέρωση ρουτίνας και σταδιακή μετάβαση σε νέες δραστηριότητες.

🤝 Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων

Ομάδες Κοινωνικών Δεξιοτήτων (Social Skills Groups) για ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με συνομηλίκους.
Χρήση κοινωνικών ιστοριών (Social Stories) για την εκμάθηση κοινωνικών κανόνων.
Παιχνιδοκεντρικές δραστηριότητες για καλλιέργεια συναισθηματικής κατανόησης.

  1. Υποστήριξη Οικογένειας & Εκπαίδευση Γονέων

Για να πετύχει το θεραπευτικό πλάνο, η συνεργασία με την οικογένεια είναι κρίσιμη.

📌 Εκπαίδευση γονέων σε:
Τεχνικές για τη διαχείριση συμπεριφοράς στο σπίτι.
Στρατηγικές για τη βελτίωση της επικοινωνίας με το παιδί.
Δημιουργία δομημένης ρουτίνας που προάγει την αυτονομία.

📌 Συνεχής συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη για τη διαχείριση του συναισθηματικού φορτίου της οικογένειας.

  1. Εργασία με το Σχολείο & Ένταξη στο Εκπαιδευτικό Σύστημα

Συνεργαζόμαστε με εκπαιδευτικούς και σχολικούς συμβούλους για:

🏫 Εξατομικευμένα προγράμματα μάθησης.
🎭 Κατάρτιση εκπαιδευτικών στις ανάγκες των παιδιών με ΔΑΦ.
📌 Προσαρμογή της σχολικής αίθουσας για βέλτιστη μάθηση.

  1. Ολιστική Προσέγγιση: Διατροφή & Ευεξία

Διατροφή: Ισορροπημένη δίαιτα, αποφυγή τεχνητών προσθέτων και βελτίωση της γαστρεντερικής υγείας.
Άσκηση & Χαλάρωση: Προγράμματα γιόγκα, μουσικοθεραπεία, ιπποθεραπεία.
Τεχνικές χαλάρωσης & mindfulness για τη μείωση του άγχους.

  1. Παρακολούθηση & Επανεκτίμηση

🔹 Συνεχής αξιολόγηση της προόδου του παιδιού κάθε 3-6 μήνες.
🔹 Αναπροσαρμογή των θεραπευτικών στόχων σύμφωνα με την εξέλιξή του.
🔹 Στενή συνεργασία με γονείς & εκπαιδευτικούς για ολοκληρωμένη υποστήριξη.

🎯 Ο Στόχος μας: Αυτονομία & Βελτίωση της Ποιότητας Ζωής

Στο κέντρο μας, αντιλαμβανόμαστε ότι κάθε παιδί στο φάσμα του αυτισμού έχει μοναδικές δυνατότητες. Με τη σωστή υποστήριξη, την αγάπη και την επιστημονική γνώση, το κάθε παιδί μπορεί να αναπτύξει δεξιότητες που θα το βοηθήσουν να γίνει πιο ανεξάρτητο, κοινωνικά ενεργό και λειτουργικό.

📌 Για περισσότερες πληροφορίες και εξατομικευμένη αξιολόγηση, επικοινωνήστε μαζί μας!