Κοσμονόηση - Κέντρο ειδικών Θεραπειών - Εργοθεραπεία

Εργοθεραπεία

Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία;

Εργοθεραπεία

Η εργοθεραπεία είναι μια εξειδικευμένη επιστήμη υγείας που εστιάζει στη βελτίωση της λειτουργικότητας και της αυτονομίας του παιδιού στους βασικούς τομείς της ζωής του, ανάλογα με τη χρονολογική του ηλικία. Ο εργοθεραπευτής αξιολογεί, ενισχύει και προσαρμόζει τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε το παιδί να μπορεί να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της καθημερινότητας με μεγαλύτερη ευκολία και αυτοπεποίθηση.

Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία;

Ο Αμερικανικός Σύλλογος Εργοθεραπευτών συστήνει στους γονείς να αναζητήσουν εργοθεραπευτική αξιολόγηση και παρέμβαση εάν το παιδί τους παρουσιάζει τρεις ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες:

  • Δυσκολίες στην ομιλία και τον λόγο.

  • Έλλειψη μίμησης εκφράσεων προσώπου, κινήσεων σώματος ή ήχων των οικείων προσώπων.

  • Δεν ανταποκρίνεται στο άκουσμα του ονόματός του.

  • Δεν του αρέσει να λερώνεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ή της σίτισης.

  • Αντιδρά έντονα σε χώρους με πολύ κόσμο ή θόρυβο.

  • Έχει συχνές εκρήξεις θυμού και χρειάζεται αυστηρές ρουτίνες για να παραμείνει ήρεμο.

  • Δυσκολεύεται να δεχτεί άγγιγμα, αγκαλιές ή φιλί, καθώς και κατά τη διάρκεια της προσωπικής του περιποίησης (βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών, μπάνιο, χτένισμα).

  • Παρουσιάζει έντονη επιλεκτικότητα στο φαγητό, καταναλώνοντας μόνο περιορισμένες τροφές.

  • Έχει δυσκολίες στον ύπνο, την τουαλέτα ή το ντύσιμο.

  • Είναι υπερκινητικό και δυσκολεύεται να ηρεμήσει.

  • Φοβάται ή αποφεύγει παιχνίδια της παιδικής χαράς.

  • Παίζει με τα ίδια παιχνίδια με μονότονο τρόπο.

  • Χαλάει συχνά τα παιχνίδια του.

  • Είναι παθητικό και ήσυχο, χωρίς να δείχνει ενδιαφέρον για το περιβάλλον.

  • Δεν κάνει εύκολα φιλίες και προτιμά να παίζει μόνο του ή με ενήλικες.

  • Παρουσιάζει χαμηλή αυτοπεποίθηση.

  • Είναι αδέξιο και δυσκολεύεται στον συντονισμό κινήσεων.

  • Έχει χαμηλό μυϊκό τόνο και κουράζεται εύκολα.

  • Δυσκολεύεται στο ανέβασμα ή κατέβασμα σκαλιών και αποφεύγει να χοροπηδά.

  • Πέφτει συχνά και συγκρούεται με αντικείμενα ή ανθρώπους.

  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί σε δραστηριότητες ή παιχνίδια.

  • Αντιμετωπίζει δυσκολία στην εκμάθηση νέων δεξιοτήτων.

  • Διασπάται εύκολα η προσοχή του, ξεχνάει και χρειάζεται συνεχή επίβλεψη για να ολοκληρώσει δραστηριότητες.

  • Έχει δυσκολίες σε κατασκευαστικά παιχνίδια ή παιχνίδια λεπτής κινητικότητας (π.χ. παζλ, τουβλάκια, ζωγραφική, χρήση ψαλιδιού).

  • Κρατάει το μολύβι με μη λειτουργικό τρόπο, ασκώντας υπερβολική ή ανεπαρκή πίεση, ή γράφει αχνά και εκτός γραμμών.

  • Γράφει γράμματα και αριθμούς αντίστροφα, αφήνοντας ακατάλληλα κενά μεταξύ των λέξεων.

  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει κανόνες σε ομαδικά παιχνίδια ή να κατανοήσει τη δομή τους.

Όλες οι παραπάνω δυσκολίες επηρεάζουν σημαντικά την καθημερινή ζωή του παιδιού. Εάν παρατηρήσετε αρκετές από αυτές, είναι σημαντικό να απευθυνθείτε σε έναν εργοθεραπευτή, ώστε να γίνει αξιολόγηση και να σχεδιαστεί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης που θα βοηθήσει το παιδί να αναπτύξει τις απαραίτητες δεξιότητες για μια πιο λειτουργική και ανεξάρτητη ζωή.

Κοσμονόηση - Εργοθεραπεία